Home › Forums › PBL for Software Engineering › H PBL διδασκαλία του Software Engineering
- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 3 years, 11 months ago by Leonardo Cohen.
-
AuthorPosts
-
December 7, 2020 at 5:02 pm #34859Leonardo CohenParticipant
Σε όλα τα ακαδημαϊκά ιδρύματα που σχετίζονται με την επιστήμη των υπολογιστών ο διδάσκοντας του εκάστοτε μαθήματος προσπαθεί να εισάγει τους φοιτητές σε τρόπους επίλυσης διαφόρων προβλημάτων και όχι απλά στην παράθεση της λύσης του αντίστοιχου προβλήματος. Έτσι στην διδασκαλία της επιστήμης υπολογιστών η προβληματοκεντρική μάθηση κατέχει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε μαθήματα εισαγωγής στον προγραμματισμό, μία καινοτόμα ιδέα αποτελεί η παρουσίαση του προγραμματισμού ως ένα σύνολο δομικών μοντέλων που υλοποιούνται ως classes και το κάθε στοιχείο αυτού του δομικού μοντέλου, ως ένα αντικείμενο που αναπαριστά την ψηφιακή αναπαράσταση μιας πραγματικής οντότητας. Η εισαγωγή των φοιτητών σε καινούργιες έννοιες του μαθήματος μπορεί να γίνει πιο διαδραστική και ενδιαφέρουσα για εκείνους, εάν πολύπλοκα ακαδημαϊκά προβλήματα συσχετιστούν με απλά ζητήματα από την καθημερινότητα των φοιτητών. Η σύσταση ομάδων για την επίλυση εργασιών θεωρείται αναγκαία, καθώς προσομοιώνει επαγγελματικές συνεργασίες του μέλλοντος, αυξάνει την αλληλοβοήθεια μεταξύ των φοιτητών και γεφυρώνει τις γνωστικές διαφορές μεταξύ τους. Επειδή για τα καθημερινά προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν στο πλαίσιο ενός project αναγκάζονται να ψάξουν για να βρουν λύσεις με την χρήση εργαλείων ακαδημαϊκού περιεχομένου, οξύνεται η κριτική τους σκέψη, αναπτύσσεται η ικανότητα τόσο διερεύνησης και αξιολόγησης πηγών, όσο και εκτέλεσης ανεξάρτητης έρευνας. Επειδή θα προκύψουν πολλές διαφορετικές λύσεις, οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην μετάδοση της γνώσης. Δεν είναι πλέον μόνο αποδέκτες γνώσεων, αλλά και πομποί τους. Με τη μέθοδο PBL το ακαδημαϊκό περιεχόμενο των μαθημάτων δεν αποστειρώνεται, χρησιμοποιούνται απλά καθημερινά προβλήματα ως ένας ‘’Δούρειος Ίππος’’ για να μεταλαμπαδευτεί. Τέλος, οι φοιτητές δεν μαθαίνουν να αναπαράγουν αλλά το πώς να παράγουν λύσεις σε προβλήματα. Έτσι, τα ακαδημαϊκά ιδρύματα δεν θα δημιουργούν επιστήμονες μόνο για τις ανάγκες της αγοράς, αλλά για την εξέλιξη του επιστημονικού κλάδου τους.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.